050-8919719

שָׁרִים וְנָעִים עִם הַנִּקּוּד - יֶה!!!

אמצעי ההוראה התיאטרליים לפרק א'

תנועה

2 סדרות של תנועות המודגמות באלבום מיצגות את סימני הניקוד: האחת מחקה
את תנועת השפתיים, השנייה את צורתם הכתובה. התנועות מטמיעות את סימני
הניקוד בגוף ובהוויה, תורמות לחיזוק חגורת 
הכתפיים והגב ומשמחות את הילדים.

שירה והגייה

השירים המלווים את הסיפור התיאטרלי משלבים אימוני הגייה המלווים בתנועות.
השירים מהווים כלי עוצמתי לשינון חוויתי ורצוני של המלל הכתוב תוך כדי שימוש
בזיכרון הצילומי לשיפור וקידום הקריאה. העבודה התנועתית על ההגייה מבהירה
ומחדדת אותה ומשפרת את יכולת הבעה המילולית.

משחקי תיאטרון 

קבוצת הילדים  שעולה על המרכבה הקצבית ויוצאת להעיר את סימני הניקוד
בדיבור, בשירה 
ובתנועה תבוצע על ידי כל הלומדים.בהנחיית המורה או בהנחיית
הסופרת-מלחינה שהיא גם שחקנית ומורה לריקוד 
הם יקראו את המשפטים
המיועדים להם 
בכל דף לפני הצגתו ורק אז יקשיבו קשב רב לסיפור, יצפו בכתוב,
יתפרצו, יגיבו, ישירו וינועו 
כשתגיע העת. 

בשלב השני יתאמנו הילדים על תפקידי הדמויות. הם כבר יכירו במידה מסויימת
את המלל והקריאה תהיה קלה יותר ומשחקית, עם אפשרות לביטוי אישי.
אפשר יהיה להשקיט את הקולות בקטעי הסיפור-הצגה ולהחזיר אותם בקטעי
השירה. 

כשיעורי בית מומלץ להורות לתלמידים להכין קטעים בבית ולהציגם בכיתה.

אחת התוצאות המופלאות

מנסיון אישי רב שנים בהדרכת סדנאות למידה תיאטרליות, ומתגובות של מורות
על דרך ההוראה המשחקית- שירית-תנועתית, ילדים שאינם נוטים להשתתף,
יפתיעו ברצונם העז לנוע ולשחק דמויות ויהיו נכונים להתמודד עם אתגרי הקריאה.

עם צאת הפרק הראשון לאור תצורף הדרכה מפורטת

פרק ב'

השיר שנוצר על ידי כל סימן ניקוד בהתאם לתנועתו מהווה שיא חגיגי לתרגול
סימני הניקוד ולהעלאת 
מלאכת הקריאה וההגייה בדרגה. הזיהוי של כל סימן
ניקוד בשירו ייהפך למשימה קלה ובהירה ויאפשר קריאה שוטפת ובעלת הבעה.
קטעי הקישור המתארים את הטיולים המאתגרים והמפתיעים יהוו אתנחתא
שופעת הומור שמאפשרת הקשבה, קריאה ומשחק.